スキップしてメイン コンテンツに移動

8月7日インド、ボーイング737 19名死亡

 

Status:
Date:Friday 7 August 2020
Time:19:40
Type:Silhouette image of generic B738 model; specific model in this crash may look slightly different
Boeing 737-8HG (WL)
Operator:Air India Express
Registration:VT-AXH
C/n / msn:36323/2108
First flight:2006-11-15 (13 years 9 months)
Engines:CFMI CFM56-7B27
Crew:Fatalities: 2 / Occupants: 6
Passengers:Fatalities: 17 / Occupants: 184
Total:Fatalities: 19 / Occupants: 190
Aircraft damage:Destroyed
Aircraft fate:Written off (damaged beyond repair)
Location:Kozhikode-Calicut Airport (CCJ) (   India)
Phase:Landing (LDG)
Nature:International Scheduled Passenger
Departure airport:Dubai Airport (DXB/OMDB), United Arab Emirates
Destination airport:Kozhikode-Calicut Airport (CCJ/VOCL), India
Flightnumber:IX1344
Narrative:

エアインディアエクスプレス1344便(機材ボーイング737-800)がインド・コジコート-カリカット空港の着陸で滑走路を逸脱し機体は二つに割れた。パイロット両名と旅客17名が死亡。同便はドバイ空港を当日10:15 UTCに離陸し同空港に向かっていた。

同機は西から侵入し、同空港を 13:42 UTCを上空通過しから再び同空港滑走路28へのアプローチを開始したが、これを取消して再び滑走路10へ戻るアプローチを開始した。DGCA関係者によれば同機は全長2850メートルの同空港滑走路の900メートル地点に着地したの14:10 UTC (19:40 local time)だった。機体はその後34メートルも滑走路を外れ機体は二つに割れた。

事故当時の天候は悪かった。14:00 UTC で雲が散見され、積乱雲が高度2500フィートにあり上層 8000 フィートまで達していた。風力は12ノットで260度方向から吹いていた。雨で視界は2000メートルだった。

Classification:
Runway excursion

Sources:
» indiatvnews.com
» news18.com

METAR Weather report:
13:00 UTC / 18:30 local time:
VOCL 071300Z 20006KT 1500 -TSRA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/24 Q1007 NOSIG

13:30 UTC / 19:00 local time:
VOCL 071330Z 27013KT 1500 -TSRA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1008 NOSIG

14:00 UTC / 19:30 local time:
VOCL 071400Z 26012KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1008 TEMPO 1500 -RA BR

14:30 UTC / 20:00 local time:
VOCL 071430Z 24011KT 2000 -RA SCT003 SCT012 FEW025CB OVC080 24/23 Q1009 TEMPO 1500 -RA BR


Photos

photo of Boeing-737-8HG-VT-AXH
photo of Boeing-737-8HG-VT-AXH
photo of Boeing-737-8HG-VT-AXH
accident date: 07-08-2020
type: Boeing 737-8HG (WL)
registration: VT-AXH
 

Video, social media

Map
This map shows the airport of departure and the intended destination of the flight. The line between the airports does not display the exact flight path.
Distance from Dubai Airport to Kozhikode-Calicut Airport as the crow flies is 2659 km (1662 miles).
Accident location: Approximate; accuracy within a few kilometers.

This information is not presented as the Flight Safety Foundation or the Aviation Safety Network’s opinion as to the cause of the accident. It is preliminary and is based on the facts as they are known at this time.

コメント

このブログの人気の投稿

2024年1月2日 日本 DHC-8 5名死亡

 2024年の幕開けがまさか羽田での事故になるとは。A350の乗客乗員が全員無事だったのがせめてもの救いですが、能登半島地震の救援物資を運ぶはずだった海保機で5名が死亡シたのは痛ましい結果です。事故原因は運輸安全委員会の調査をまつしかないですね。Aviation Safety Networkが伝えている内容をお知らせします。 Date: Tuesday 2 January 2024 Time: 17:47 Type:      de Havilland Canada DHC-8-315Q MPA Owner/operator: Japan Coast Guard Registration: JA722A MSN: 656 Year of manufacture: 2007 Engine model: PWC PW123E Fatalities: Fatalities: 5 / Occupants: 6 Aircraft damage: Written off (damaged beyond repair) Category: Accident Location: Tokyo-Haneda Airport (HND/RJTT) -      Japan Phase: Taxi Nature: Military Departure airport: Tokyo-Haneda Airport (HND/RJTT) Destination airport: Niigata Airport (KIJ/RJSN) Investigating agency:  JTSB Confidence Rating:  Information is only available from news, social media or unofficial sources Narrative: Japan Airlines flight JL516, an Airbus A350-941, collided with a Japan Coast Guard DHC-8-315Q MPA aircraft (JA722A) on the runway at Tokyo-Haneda Airport. JL516 was landing on runway 34R when the acciden

エールフランス447便:墜落直前の再現データをBEAが公表

Doomed AF447 Stalled, Investigators Say aviationweek.com May 27, 2011 エールフランス447便は2009年6月1日の墜落寸前数分間は失速状態であったとフランス事故調査当局BEAのよるデータ解析が明らかにした。 BEA は27日にフライトデータレコーダーとボイスレコーダーの第一回解析結果を公表した。それによると同機の左側の統合待機計器システム(ISIS)の速度表 示に矛盾があったという。そのことが意味するのはピトー管の凍結で速度データが誤って伝わりコンピューターに入った可能性があることだが、BEAはこの点 を説明していない。速度データの不一致は一分間未満続いている。 発 表された全4ページの報告書の中心は以下の点。失速状態が3分30秒間継続している。同機は巡航高度 35,000 フィートからオートパイロットを解除して38,000 フィートに上昇している。実際に失速してから失速警報がコックピットで作動しているのが聞こえる。操縦担当パイロットは機首上げのインプットをしており、 推力を最大に上げている。この3分30秒間に同機は失速状態のままで迎え角は35度を越えている。エンジンは作動状態のままでパイロットによるインプット に正常に反応している。重量バランスは限界範囲内で記録の最終時点でもそのままだったが、ピッチは16.2度機首上げのままで垂直面の速度は毎分 10,912 フィート。 機長は休息を取るため一度コックピットを離れていたが、オートパイロット解除の90秒後に戻っている。 さらに以下が明らかになっている。午前1時59分、副操縦士二名は機長とともにブリーフィングをしている。操縦担当パイロットより「若干のタービュランスあり、雲層のため今はこれ以上高度を上げられない」旨方向があり、機長はコックピットを離れる。 午前2時6分 操縦担当パイロットからクルーに対しタービュランスに備えるよう連絡。その二分後同機はやや左に振れ、およそ12度方向を変える。タービュランスが大きくなり、クルーは速度をマッハ0.82から0.8に減速。

2023/08/30 エアバスA330、ボーイング777;パリCDG空港で地上衝突事故、死傷者なし

  Date: Wednesday 30 August 2023 Time: 11:31 UTC Type:      Airbus A330-941      Boeing 777-328ER Owner/operator: Delta Air Lines Air France Registration: N411DX F-GSQT MSN: 1991 32846/616 Fatalities: Fatalities: 0 / Occupants: Fatalities: 0 / Occupants: Aircraft damage: Unknown Unknown Location: Paris-Charles de Gaulle Airport (CDG/LFPG) -      France Phase: Taxi Taxi Nature: Passenger - Scheduled Passenger - Scheduled Departure airport: Seattle/Tacoma International Airport, WA (SEA/KSEA)   Lima-Jorge Chávez International Airport (LIM/SPIM) Destination airport: Paris-Charles de Gaulle Airport (CDG/LFPG)   Paris-Charles de Gaulle Airport (CDG/LFPG) Category: Accident Confidence Rating:  Information is only available from news, social media or unofficial sources Narrative: Air France flight AF483, a Boeing 777-328ER (F-GSQT), and Delta Air Lines flight DL80, an Airbus A330-941 (N411DX), were involved in a ground collision accident at Paris-Charles de Gaulle Airport (CDG). ADS-B data sug